top of page

2nG

DISABILITYbutALMIGHTY
장애가 있지만 무엇이든 가능하다
BEHINDERUNGaberALLMÄCHTIG

2NG [E-N-G]

 

Dancer, 

Organizer, Trainer,

K-language Lecturer,

Hearing Impared Rapper,

K-contents Organization team

SHARKOREA

2NG [이엔지]
 

댄서,

기획자,

트레이너,

한국어 강사.

​청각 장애인 랩퍼

K콘텐츠기획팀

샤코리아

2NG [I-en-sie]
 

tanzer

Tanzlehrer,
Organisator,
K-Sprache Dozent,

schwerhöriger Rapper,

K-contents Organisationsteam

SHARKOREA

_DSC2954-1.jpg

Photo by Jung Hyun Suk 2021

Being a bit more, better than yester.

어제보다 오늘 나아지기, 조금씩 더.

Ein bisschen besser, sein als früher.

I started dance since 1998, rap since 2008, educational work since 2006. In 2012, I focused on cultural organizing and educational working instead of performing on the stage.


춤은 1998년, 랩은 2008년, 교육활동은 2006년부터 시작했어요. 2012년 이후 공연 대신 문화기획활동과 교육활동에 집중했지요. 

_DSC2930-1.jpg

1998 habe ich mit dem Tanzen angefangen, rappen tue ich seit 2008 und seit 2006 arbeite ich im Bildungsbereich. 2012, Seitdem fokussieren ich mich auf das Organisieren und das Arbeiten im Bildungsbereich, anstatt auf der Bühne zu performen.

Photo by Jung Hyun Suk 2021

I came to Germany for new challenge in 2018, and i got a new goal as 'i wanna introduce korea more and wide'. Now I'm organizing and implementing cultural and educational projects in Germany. 

새로운 도전을 하러 2018년 독일에 온 후 '한국을 유럽에 더 많이, 널리 알리고 싶다'는 목표가 생겼어요. 지금은 독일에서 문화와 교육분야의 여러 프로젝트들을 기획하며 열심히 실행하고 있습니다. 

Ich kam 2018 nach Deutschland als neue Herausforderung und hatte ein neues Ziel vor Augen : " Ich möchte Korea bekannter machen und eine größere Reichweite
schaffen." Jetzt bin ich dabei ein paar Projekte zu organisieren und zu verwirklichen. 

I'm so happy because I can try to achieve my goals with my thought what I got at starting. I'm really appreciating to my family and friend beside of me, and I want to show my respect to them too.

처음 시작하던 때의 마음으로 하고 싶은 꿈에 도전할 수 있다는 것이 정말 행복합니다. 저를 지지해주고 곁에 있어주는 가족들과 친구들에게 존경과 감사를 보냅니다. 

Ich freue mich, dass ich jetzt die Möglichkeit habe meine Ziele, die ich von Anfang an hatte, zu verwirklichen. Ich bin sehr dankbar meiner Familie und Freunden gegenüber und mochte ihnen meinen Respekt ausdrücken.

_DSC2945-1.jpg

Photo by Jung Hyun Suk 2021

Published,  Copyright by 

ART?ART! Editor Team

 

Interviewer

ChangHo Jeong

date

2021. 6. 23

bottom of page